Hae tästä blogista

.

perjantai 7. kesäkuuta 2013

Parkkiperhosen jakama mainos ei ärsytä

Parkkiperhosia pyörittävän firman toiminta leviää tasaisesti Suomessa ja on jo saanut pysyvän jalansijan Lahdessakin. Kyseessä on aika loistava liikeidea: perhonen pelastaa pysäköintisakolta laittamalla rahaa punaiselle menneeseen mittariin ja jättää muistutuksen mainoksineen käynnistään tuulilasiin. Ja mitä tekee auton omistaja kun saapuu paikalle. Harmistuuko tuulilasissa jököttävästä mainoksesta? Päinvastoin. On kiitollinen siitä, että sai mainoksen ja välttyi sakoilta. Joku on siis toteuttanut mahdottoman yhtälön: saanut ihmiset tuntemaan kiitollisuutta siitä, että ovat mainonnan kohteina. Epäilemättä eräs aikamme parhaita liikeideoita.

Mikä sitten mahtanee olla toiminnan kääntöpuoli. Sillä, että keskustan parkkipaikat ovat maksullisia, on oma tarkoituksensa. Ja se on pysäköintipaikkojen kierrättäminen niin, että parkkiruutuja olisi aina käytettävissä. Jos perhosten toiminta laajenee tarpeeksi, vaarantuuko tämä periaate?

Itse perhosille kyse on mukavasta työpaikasta. He kun saavat työstään jatkuvasti kiitosta toisin kuin mainoksia rappukäytäviin jakavat virkaveljensä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti